Układ paliwowy w silnikach zaburtowych

kilwater

Problem z dopływem paliwa jest najczęstszym powodem złej pracy silnika oraz nieoczekiwanego jego zatrzymania się. Przy silnikach dwusuwowych należy zwracać szczególna uwagę na mieszankę paliwowo-olejową, ponieważ jest ona odpowiedzialna za smarowanie tłoków.

Chcąc uzyskać dobrą mieszankę należy najpierw wlewać do zbiornika olej, a dopiero następnie benzynę.

Stosunek ilości oleju potrzebnego do przygotowania mieszanki zawsze znajdziesz na opakowaniu. W zależności od oleju może się ona różnić. Zazwyczaj wynosi on 100:1.

Przed uruchomieniem silnika sprawdź

  • odpowietrznik zbiornika – powinien być otwarty – zamknięty spowoduje wytworzenie się podciśnienia i uniemożliwi dopływ paliwa do Twojego silnika.
  • ilość paliwa w zbiorniku
  • podłączenie przewodów paliwowych